יום חמישי, 26 בינואר 2017

כל רגע בחיים הוא הזדמנות לבחירה


כל רגע בחיים שלנו הוא הזדמנות לבחירה. יש שיאמרו  "אין לי שליטה על המציאות  ואיני יכול לבחור שלא יתרחשו סביבי אירועים מרגיזים ! "
נכון שאין לנו שליטה על כל מה שקורה סביבנו. בנוסף, המציאות היא אוסף   של עובדות והתרחשויות ללא הערכה של טוב או רע שהרי מה שטוב לאחד יכול להיות רע לאחר ולהיפך... לפיכך, על ההתרחשויות אמנם אין לנו שליטה אך  על אופן ההתייחסות שלנו לאותן התרחשויות יש לנו שליטה וכאן נכנסת מקומה של הבחירה.
בחירה היא בריאה! אנחנו בוראים את מהות חווית הרגע. כפי שאלוהים ברא את העולם גם לנו שנבראנו בצלם אלוהים יש יכולת לברוא את איכות החוויה של כל רגע בחיינו. לבחור באיזו תחושה מתאים לנו להימצא בכל רגע האם לדוגמא בתחושת לחץ, כעס, או שמחה, שלווה וכדומה. לבחור כיצד יראה הרגע הזה של חיינו - מה נחשוב נרגיש נאמר ונגיב מול ההתרחשויות סביבנו. בכל רגע עומדות לפנינו אין ספור אפשרויות וכל אחת שנבחר תעצב כאמור את חווית הרגע. לכן, נוכח כל אירוע כדאי לי לשאול את עצמי באיזו תחושה מתאים לי כרגע להימצא מתוך כלל האפשרויות העומדות לפני, התשובה תוביל אותי לתוצאת הבחירה מה אני רוצה לחשוב לומר להרגיש או לעשות.   השאלה הזו בכוחה לעצור את התגובה האוטומטית ומאפשרת למוח החושב להיכנס לפעולה ולבצע את הבחירה המתאימה !
להיות בחוויה של בורא המעניקה לנו עוצמה וכוח לברוא את עולמנו זוהי תובנה מכוננת אנחנו בבחירתנו בוראים את הרגע, את הרגעים, את החיים.
על מנת להמחיש את הרעיון אביא בפניכם סיפור שקרה לי כשהייתי נערה. בסיום קורס מדריכים קיבלתי קבוצה להדרכה שהמדריכה שלה עזבה. בדרך למקום הפעילות הקבוע של הקבוצה החלו הבנות לצעוק "לא רוצים את ענת לא רוצים את ענת". ברגע הראשון עלו בי תחושות של פגיעה עלבון, ותחושת ייאוש חלחלה בי פנימה, מה אני עושה כאן? בא לי לעזוב אותן. המחשבות התרוצצו במוחי, הייתי אובדת עצות, הסתכלתי על הבנות הקוראות בנחישות "לא רוצים את ענת"  וחשבתי לעצמי מניין הן יודעות שהן לא רוצות אותי? הן בכלל לא מכירות אותי ? ואז קלטתי שהן פשוט מתגעגעות למדריכה שלהן וזו בעיקר הסיבה לקריאות הללו.  
המחשבה הזו העלימה את העלבון, הבנתי לליבן ובאופן טבעי מצאתי עצמי מצטרפת לקריאות ויחד איתן קראתי "לא רוצים את ענת לא רוצים את ענת"
תגובתי בלבלה והפתיעה אותן. הן הסתכלו עלי בתמיהה ותפסו שאני מבינה לרגשותיהן, שאני איתן ומכאן החל הקשר הראשון בינינו.
בזכות החיבור הזה שנוצר, התאפשר לי כעבור חמש דקות גם לשנות את אופן הישיבה הקבוע שלהן בזמן המפגש ולנהל את הפעולה שתכננתי באופן מיטבי.


שלכם, 

ענת דור, מחברת הספר "חוכמת השבוע"– כלים של אימון ו-NLP  מתוך פרשות השבוע, ספר מתנה לחיים מאושרים !