יום שני, 25 במאי 2015

מילכוד השפע !

מילכוד השפע !

חג השבועות כבר אחרינו, חג של פריחה לובן ורוחניות. מאכלי החלב מילאו את שולחנות בתינו. מגוון של מאכלים, מאפים, שפע של מינים וסוגים בצורות צבעים וטעמים שונים. ההשקעה בהכנת כל הטוב הזה רבה, המבחר ענק והישיבה סביב השולחן הגדוש והשופע היא בבחינת מילכוד רציני.
אנחנו מגיעים לשולחן אחרי שהתכוננו במהלך היום לרגע הזה. השתדלנו לא להרבות באכילה כדי לשמור מקום למטעמי החג. מתיישבים ורואים את השפע, היופי והמאמץ הרב שהושקע, מסתקרנים מאוד לגבי הטעם, מדמיינים אותו  וריר מתמלא בפינו.
כך אנו מוצאים עצמנו מוזגים בצלחת קצת מכל דבר, כדי לא להפסיד כלום וממה שאהבנו במיוחד  מוזגים עוד קצת, כי ממש טעים ויש מספיק ועוד נותר בשפע על השולחן ולבסוף מסיימים כשהבטן כל כך נפוחה שסיכה קטנה כמו בבלון מספיקה להביא להתפוצצותה.
תחושה של אין שליטה מול השפע הזה,  אין גבול לכמויות ההכנה ואין גבול לכושר האכילה.
זאת ועוד, לאחר הארוחה, כדי לא לזרוק אוכל, מפזרים את המטעמים הרבים שנותרו בשיטת "Take away". כל אחד מהאורחים לוקח לביתו ולמארחת עוד נותר.                                                                                                                                                                                אז למה מלכתחילה לא להכין פחות, בהתאם למספר האורחים ולכמות שהם יכולים להכיל ? אולי אם נאכל פחות, להבא גם יותאמו הכמויות לקיבולת שלנו ?
מה קודם למה ??? ההכנה ? האכילה ?   
אחרי כל זאת פלא שעלינו במשקל ??? שיש בעיות השמנה ? יש לשים גבול !  
נהוג לחשוב כי אירועים הם משהו יוצא דופן בלוח השנה שלנו ולכן אנו נוטים  לסלוח לעצמנו על זלילה בחגים ואירועים. האומנם ? מסתבר כי במהלך השנה יש כעשרה חגים וחלקם הם יותר מיום אחד, בנוסף, כמאה ימי שישי ושבת.  לכל אלו מתווספים אירועים פרטיים  כמו ימי הולדת משפחתיים, מסיבות, חגיגות, יציאות ובילויים שבכולם כמובן אנחנו אוכלים !
המסקנה היא  כי אירועים אינם שוברי שגרה בלוח השנה אלא חלק מכובד ומהותי מאוד ממנה ולכן עלינו להפנים זאת וגם בהם להתנהג עם האוכל כפי שאנו יודעים לעשות ביום-יום כשאין חגיגה.
התפישה כי אירועים הם לא הזדמנות לצאת משגרה אלא חלק מהותי ממנה,  תוביל אותנו להתנהג באכילה שלנו גם בהם בצורה מתוכננת ומבוקרת. גם באירוע או חג כדאי שנבחר מה אנו רוצים לאכול מתוך השפע על
השולחן העמוס בכל טוב ומה שלא טעמנו – נאכל בהזדמנויות אחרות שכאמור מצפות לנו ומאוד בקרוב.




המצב הבריאותי מחייב שינוי ?
ירדת במשקל והקילוגרמים חזרו ואף יותר ? 
רוצה כלים לשינוי חשיבה, לשליטה וניהול האכילה ?
סדנת "הרזיה דרך הראש" 
סדנה חדשה תתקיים בימי שני בין השעות 17.00 –19.00 
לפרטים :  0526560117 - ענת