יום שישי, 11 באפריל 2014

ניקיון הפסח הזדמנות  לניקיון  מהרגלים רעים ...   

היום, מספר ימים לפני הפסח – בשיא מרתון הניקיונות... (שהחל אצל המהדרין  כבר בצאת פורים...) כשאווירת הניקיון שורה עלינו סביב - גם אלו שאינם מקרצפים,עוברים את החוויה  - בבית, במשרד, שולחן העבודה, הרכב, מה לא ?
ומה איתנו ??
זוהי הזדמנות עבורנו לבצע גם ניקיון פנימי ניקיון של ההרגלים הישנים שלנו שכבר אינם משרתים אותנו ואפילו פוגעים בנו ... ראוי שלכבוד הפסח נבער אותם מתוכנו, ונאמץ לעצמנו הרגלים חדשים ומועילים !!!
אפשר לנקות דפוס של מחשבה שלילית המובילה אותנו להתנהגות לא רצויה לדוגמא "לא שמים עלי בבית הזה... אין לי מילה" זו מחשבה היכולה להוביל לאכילה רגשית שאינה נובעת  מרעב אמיתי...דפוס שממנו באמת ראוי ואף ניתן להיגמל...
ניתן לשנות הרגל של המתקת משקה חם (תה או קפה), להפחית בו את הסוכר או בכלל להיגמל ממנו...
כמו כן אפשר להפסיק את אכילת ה"משהו מתוק" אחרי הארוחה....?!
אלו רק דוגמאות להרגלים רבים נוספים שיש לנו בנושא אוכל, אותם ניתן לשנות אם רק נרצה בכך.
אתם בודאי אומרים " אנחנו מאוד רוצים אך לא יכולים...?!?! "
שינוי הרגל נתפס כמשימה קשה לביצוע מכיוון שהוא מוציא אותנו מאיזון מהמצב הטבעי והרגיל שלנו ...ולכן נתפש על ידי המוח כאירוע סכנה או מצב חירום שיש להיזהר ממנו ולחסום אותו.
לפיכך, אם לדוגמא אני רוצה לשנות את כמות הסוכר שאני שמה בקפה, או את כמות האוכל שאני מוזגת בצלחת או את מספר כוסות השתיה המתוקה שאני שותה במהלך היום... עלי לבצע את השינוי באופן איטי וזהיר כך שהמוח לא ירגיש בו, ולא יכנס למגננה ויפריע לתהליך השינוי להתרחש. התהליך יהיה אמנם איטי  אבל מבטיח להתרחשות השינוי ... בכל פעם אפחית מעט מאוד... לזמן מה ...  ואז אמשיך ואוריד קצת יותר... וכך הלאה...  חשוב מאוד בתהליך זה להיות סבלניים  ולהיות מסוגלים בחדות החושים שלנו לזהות את השלבים הקטנטנים המובילים לשינוי הגדול !
גישה זו מזכירה לי את הבדיחה על האיש (לא חשוב מאיזו עדה) שכיבד את אשתו במספר בוטנים וכשרצתה עוד אמר לה : "לא צריך... כל השאר באותו הטעם"... זו אמנם בדיחה אך בפועל כך פועל המוח שלנו, אם נאמר לעצמנו שלביס הנוסף יש אותו הטעם הנמצא עדיין אצלנו בפה, נשמר את הטעם, והמוטיבציה להמשיך לאכול ולזלול מעבר למנה המתאימה תרד.
יש לציין כי לאנשים מסויימים שיטה זו אינה מתאימה! הם מעדיפים לעשות שינוי באופן גורף וטוטלי...וכך הם מצליחים – אשריהם ! כל אחד נוהג לפי מה שמתאים לו...!!!
מזמינה אתכם בערב פסח התשע"ד  לזהות מהו ההרגל ממנו אתם רוצים להפטר, וגם אותו לנקות ולחסל.
לשאלות מוזמנים לפנות אלי,

בברכת חג פסח כשר ושמח   ו ב ה צ ל ח ה  בכל הנקיונות... !!!