יום שישי, 22 בינואר 2016


מים רבים לא יכבו את האהבה ואף יתמכו בהרזיה 

רבות נכתב על חשיבות יצירת שגרה של שתיית מים לגוף , היום אני רוצה לתת היבט נוסף לרעיון זה, כשאנו נמצאים מחוץ לשגרה, היכול לשפוך אור וללמד אותנו על חשיבות המים לגופנו ולבריאותנו.
לאחר עשרה ימי טיול בחו"ל עשיתי דרכי חזרה ארצה. חמש עשרה! שעות דרך- נסיעה לשדה התעופה, שתי טיסות, המתנות, ואני חשה את העייפות הולכת ומצטברת. במטוס מצאתי עצמי מסתובבת כמעט שעה להקל על תחושת האי נוחות שתפסה אותי. ביום למחרת חשתי כאבים בכל הגוף והתקררות חזקה תפסה אותי, נפלתי למשכב למשך שבוע.
כשגלגלתי במוחי מחשבות לאחור נזכרתי כי במשך השעות הארוכות של יום אתמול בהן הייתי בדרכי חזרה הביתה, שתיתי שתי כוסות קפה ושתי כוסות מים במשך 15 שעות ! נזכרתי כי צבע השתן היה כהה, ריחו חריף, סימנים המעידים על ירידה במפלס הנוזלים בגוף. בדיעבד הבנתי כי החולשה וההתקררות שתפסו אותי נוצרו כנראה מהתייבשות הגוף. קשר שלא הייתי מודעת לו.
ההתייבשות שנוצרה לגוף איפשרה לשפע הוירוסים המצויים במטוס הסגור להשתלט על גופי שממילא היה חלש נוכח מאמץ שהשקעתי בעשרת ימי הטיול – זהו גורם מצויין לנפילה למשכב. מצאתי לנכון לשתף אתכם בתובנה חשובה זו.  מסתבר כי אנשים רבים חוזרים הביתה מחו"ל חולים. יש מקום לבדוק אפשרות שגופם ספג סוג של התייבשות, והשתלטות וירוסים ביתר קלות כתוצאה מכך. 
במטוס האוויר יבש יותר מה שעלול לגרום ליובש כללי בגוף ובמערכת הנשימה בפרט. לכן מומלץ לשתות מים לעיתים קרובות ולהמעיט בשתיית קפה ותה הגורמים לאיבוד נוזלים ותורמים להגברת התייבשות הגוף. במצב של התייבשות הגוף יוצא מאיזון, נעשה חלש ורגיש להשתלטות הוירוסים. אנשים הסובלים מדלקות בדרכי הנשימה או מסינוסים עלולים לחוות אי נוחות במערכת הנשימה – אף, לוע, ואוזניים עקב מיעוט יחסי של חמצן באוויר או בגלל שינויי הלחץ.
בנג'מין פרנקלין אמר – "כאשר מתייבשות הבארות אנחנו מכירים בערך המים". בדרך כלל איננו מתייחסים למים בכבוד הראוי להם, ומקבלים אותם כמשהו מובן מאליו. מסתבר כי חשיבותם לבריאותנו היא אדירה. גוף האדם מורכב מ-70% מים. המוח שלנו מכיל כ-85% מים, הדם והריאות מכילים כ-80% מים והלב כ-70% מים. ביכולתו של הגוף האנושי לסבול חסר של מרכיבים רבים כמו ויטמינים, מינרלים ומזון למשך חודשים ושנים אך חסר של מים יכול למוטט גם אנשים חזקים ביותר תוך מספר ימים בלבד.
המים חיוניים בכל תא מתאי הגוף. הם מעבירים חומרים באמצעות הדם, הם שותפים בתהליכי עיכול ומניעת עצירות ,מנקזים פסולת מהגוף דרך השתן, ושותפים לתהליך הרזיה וירידה במשקל, שריפת השומן נעשית כשהגוף רווי נוזלים ובלעדיהם התהליך נפגע.
המים חיוניים לנו מאוד בקייץ וגם בחורף. בשתי העונות עסוק הגוף בוויסות הטמפרטורה המתאימה לו. פעולה זו דורשת אנרגיה וצריכה מוגברת של מים.
לעיתים רבות איננו מזהים את תחושת היובש והצמא כיון ששתיהן מגיעות מאותו אזור במוח. כך קורה שאנו אוכלים במקום לשתות ומגדילים את חוסר הנוזלים בגוף ומקשים גם על תהליך העיכול. כמובן שבלבול זה גם תורם לאכילה מיותרת ולעלייה במשקל.
זה המקום להזכיר כמה כללים חשובים בנוגע לשתיית מים :
מבוגרים טוב יעשו אם ישתו בין 9-12 כוסות מים ביום, בני נוער בין 7 – 10 כוסות וילדים בין 4-6 כוסות מים ביום.
להתחיל את היום עם שתיית 2 כוסות מים לאחר שבלילה הזענו ואיבדנו נוזלים בלי להרגיש.
לפני כל ארוחה מומלץ קודם כל לשתות, כך מרגיעים את עוצמת הרעב ואוכלים פחות.
כאשר מרגישים רעב לבדוק האם זה באמת רעב ? או שמא זהו צמא שהתחפש לרעב. אם שותים מספיק, אוכלים פחות וגם מנשנשים פחות.
כששותים קפה או תה המכילים קופאין מיבשים את הגוף לכן חשוב להקפיד לשתות 2 כוסות מים כדי להחזיר נוזלים לגוף.
חז"ל אמרו כי האדם הוא עולם קטן  וכפי שהעולם זקוק למים כדי להתקיים כך גם גוף האדם שהוא עולם ומלואו זקוק לאיזון בכמות המים שלו !

סדנת "הרזיה מהראש" - בכוח המוח !
ירדת במשקל והקילוגרמים חזרו ויותר ? 
המצב הבריאותי דורש ירידה במשקל ?
רוצה כלים לשינוי דפוסי חשיבה, ניהול האכילה  ובכלל ??

הסדנה מתתקיימת בימי שני בין השעות 17.00 –19.00 
לפרטים :  0526560117 - ענת