יום שישי, 11 באפריל 2014

tאחרי פורים מורידים מסיכות  ו...גם את עודף המשקל ! 
אחרי פורים מורידים מסיכות וגם את עודף המשקל...!

מה קשור ???
אתמול חגגנו בירושלים את פורים ועדיין עולים ניחוחותיו באפינו ... שמחה רבה עד לא ידע, תחפושות צבעוניות,    ושלל מסכות... ! המסיכה מאפשרת לנו להיות הדמות שאנו   כל כך משתוקקים... או זו ממנה אנחנו פוחדים ורק בפורים מעיזים ... או זו שאנו מעריצים ובה מרגישים ראויים... 
האמנם מסיכות הן ליום אחד בלבד? 
חיים תחת מסיכה הוא דבר שבשגרה...אנו עוטים מסיכות כל השנה, חלקן ביודעין ומתוך בחירה (בסיטואציה מסויימת, במסגרת תפקיד וכד') וחלקן בלתי נראות ואפילו אנחנו מתקשים לזהות אותן כמסיכות... הן עלינו מאז ומתמיד ומשמשות לנו כמעטה בטחון, שייכות, אהבה ובלעדיהן אנו מרגישים ממש רע .
דוגמאות למסיכות בלתי נראות ?
הליצן של החבר'ה, הילד הטוב והמרצה, הוותרן או לחילופין הילד הרע, הבעייתי, ועוד ועוד.
כל אלו הן דמויות שאנשים שמים על עצמם בילדותם, מתוך צורך פנימי שעם הזמן נשכח ונעלם והמסיכה הופכת לחלק בלתי נפרד מזהותם.
אתן דוגמה שתמחיש כיצד זה קורה...
ילד שהרגיש עצמו חלש מבחינה חברתית, חיפש דרך למצוא חן... ולחזק את מעמדו, הפך למצחיקן של החבר'ה. כך הוא הבטיח לעצמו מקום בקבוצה וחווית שייכות אליה.
כבוגר הוא ממשיך להתנהג על פי הדפוס שאימץ ולרוב אינו זוכר מה הסיבה להתנהגותו. המסיכה פשוט הפכה לחלק בלתי נפרד ממנו. בשלב מסויים יתכן שירגיש אי שביעות רצון  במסיכה שאימץ, וירגיש שהזהות שלו אינה באמת שלו... כך יוצר פער בין התנהגותו לתחושתו הפנימית. הוא יחווה עצמו כשחקן על במת חייו במשחק המנתק אותו מרגשותיו.  
גם בעיה של עודף משקל (שלעיתים מזוהה כבעיה גנטית) פעמים רבות היא סוג של מסיכה, מעין חומת הגנה מפני הסביבה וגם מעצמנו... וכאמור בלי שנדע...
לדוגמא אישה שבילדותה חוותה חוויה שלילית בנוגע לגופה כמו אמירה שלילית או פגיעה פיזית, בחרה להתמודד עם החוויה באכילה מוגזמת ו...השמנה. כך היא פיצתה את עצמה על עוגמת הנפש ויצרה מסיכת הגנה לגופה אם אירוע דומה חלילה יקרה. למעשה היא השכיחה את החוויה ובנתה חומת מגן מפני החברה.
עם הזמן מסיכת האשה השמנה הופכת להיות חלק מזהותה בעוד שהחוויה שגרמה לכך כבר נשכחה... אולם חשוב לציין כי הזיכרון שנעלם מהמודע בכל זאת שמור עמוק פנימה בלא מודע ויש האומרים צרוב בתאי הגוף...
הפער שנוצר בין התחושה הפנימית  וההתנהגות החיצונית או בין הלא מודע והמודע הולך וגדל ויוצר אי נחת  ותסכול לאישה השמנה. כפתרון למצוקתה חוזרת האשה ומשתמשת באופן אוטומטי בכלי הזמין לה – האכילה.
כשאדם מרגיש שאינו יכול עוד להשתמש במסיכה והפער בינו לבין עצמו הולך ומעמיק הוא מגיע למצב שהוא זקוק לעזרה. בתהליך הטיפול הוא לומד להשיל את המסיכה, (ולפעמים אף יותר מאחת) לומד לקבל את רגשותיו באומץ ללא צורך להשתנות...
קבלה זו סוללת את הדרך לשינוי פנימי ואדם מופתע לגלות שקיימות דרכים נוספות להשיג לעצמו בטחון, שייכות ואהבה והוא כלל אינו זקוק למסיכה... שהיתה כלי זמין מצעירותו, שאינו נחוץ עוד בבגרותו.  תהליך גילוי עולמנו הפנימי אפשרי בשיטות טיפול שונות המאפשרות לתהליך זה לקרות.
בתהליך אדם לומד להכיר את המשאבות והחוזקות שלו, הקשרים העומדים לרשותו, להתחבר לחוויות מעצימות וחיוביות מדי יום, להתחבר לפיזיות שלו על ידי ספורט מסוגים שונים, נשימות ועוד ועוד.


מהי המסיכה שלכם ממנה אם רוצים להפטר ? במילים אחרות מהו ההרגל, או ההתנהגות אותם אתם רוצים לשנות המעידים על נוכחותה של מסיכה שאינה משרתת עוד ... אותה אתם רוצים להסיר מכם ולהתחבר לעצמכם ?