יום שלישי, 21 במאי 2013

האם לרדת במשקל זו מטרה מספיק טובה כדי לשמר את עצמה ?

לאחר מאמץ רב, כשהתוצאה הרצויה כבר הושגה וכל הקילוגרמים המיותרים נשרו, שמחה גדולה ממלאה את הלב ותחושה של חופש ופורקן עוטפת אותי – סוף...סוף... הגעתי למטרה המיוחלת...!
ואז... בשקט בשקט, מבלי שארגיש וללא סימנים מקדימים, אני מגלה עליה קלה ואחריה אחת נוספת ועוד אחת קטנה וכך הלאה... והלאה....???!!!???!!!
כיצד קורה שהמטרה שלי – הירידה במשקל שהשגתי ! מפנה את מקומה לעליה חזרה, מתונה אך בטוחה ?!?
כיצד התוצאה המרשימה שהושגה במאמץ כה רב חומקת כאילו לא היתה ?
ירידה במשקל אינה מטרה המחזיקה את עצמה לאורך זמן – כשחולף הצורך חולפת איתו המחוייבות לתוצאה.
למה הכוונה ? ירידה במשקל נעשית פעמים רבות לקראת אירוע וקשורה לזמן ומקום... ועם חלוף הצורך הנקודתי חולפת גם המוטיבציה לשמור על התוצאה שהושגה וכאמור המצב חוזר לקדמותו ואף גרוע מכך...
במקרים שכן נשמרת התוצאה – היה שם משהו נסתר מתודעתנו והוא שתמך בה.
תפישת ההרזיה כחלק ממשהו גדול וחשוב בחיי ! מערך משמעותי עבורי, ערך שאינו קשור רק לזמן ומקום, ערך עליו איני מוכנה לוותר...! הוא שנותן תמיכה להרזיה ומשמר אותה.
למה הכוונה ? אדם הפועל להורדה במשקל עליו לחבר את התהליך לערך משמעותי בחייו לדוגמא בריאות. חיבור זה משלב את הירידה במשקל עם כל ההתנהגויות האחרות שלו המכוונות לבריאותו ויתנו תמיכה וחיזוק לתהליך ההרזיה ולשמירתה. מימוש הבריאות חשוב לאדם ולכן לא ייפסק ולצורך מימושו תשמר גם הירידה במשקל  שתהפוך לחלק משגרת חייו.
מנסיוני כמאמנת אני ערה לעובדה כי אנשים רבים חיים תוך התעלמות מהערכים החשובים להם בחיים ולעיתים אף אינם מודעים להם...
מהו הערך בחייכם שהצבתו יעזור לכם לראות את ההרזיה כחלק ממנו וכך יסייע לשמירתה?
בהקשר זה אביא דוגמא של מתאמנת מסדנת הרזיה שהנחתי שאמרה :  "בתהליך הירידה במשקל התאפשר לי לתת לעצמי מקום בחיים, ובא לביטוי  ערך חשוב לי - האחריות האישית שלי כלפי עצמי.  ערך זה היה משמעותי עבורי אך במהלך חיי קצת זנחתי אותו... וכתוצאה מכך נוצרו מכשולים ביני לבין הזולת וביני לבין עצמי ... וגם עליתי במשקל ויצאתי מהאיזון הפיזי שלי.
החזרת ערך האחריות לתודעתי תוך כדי ההרזיה אפשרה לי להתמסר מחדש לעצמי, ולקרובים לי... וכמובן לרדת במשקל ולאזן את מצבי הבריאותי. התהליך נעשה בקלות ונינוחות ולכן בודאי יחזיק  מעמד לאורך זמן...
לסיכום תהליך נכון של הורדה במשקל המתחבר לערך חשוב לאדם  מגייס את מכלול ההתנהגויות של האדם בתחומי חייו השונים להשגתה ולשמירתה !