יום שבת, 4 ביוני 2016

מאוטומט לבחירה  - להיות המאמן האישי של עצמך 

...חישוב מסלול מחדש

קוראים יקרים שלי,
ראשית אני רוצה להודות לקוראים המתמידים לאורך השנים של הטור, אלו הנהנים מהקריאה, הגוזרים ושומרים אותו ואף טורחים לשתף ולומר מילה כשפוגשים אותי בסופר או בדואר...
מדי כמה שנים אני עושה בטור "שינוי מסלול מחדש" וכותבת על נושאי האימון וה-NLP מזוית אחרת.
כתבתי על כלים אימוניים מתוך פרשות השבוע, על כלים של קואצ'ינג בהרזיה, ומעתה אכתוב על כלים מעשיים של אימון ו-NLP לחיים.                                                      
המאמרים יעסקו בסיטואציות ואתגרים קטנים בחיים המעסיקים ומנהלים אותנו שלא לשביעות רצוננו. אלו הגורמים לנו לפעמים להרגיש קשה עם עצמנו, גוררים אותנו להתנהגויות שהיינו מעדיפים להימנע מהן....  ואיכשהו שוב ושוב אנו חוזרים עליהם, מרגישים את אותן תחושות קשות, מגיבים באופן שלא היינו רוצים להגיב וחוזר חלילה... שוב ושוב, כאילו שזו גזירת גורל.    
איך יורדים מהקרוסלה הזו ???
כיצד לצאת מהסיטואציות המרגיזות הללו שפעם אולי היו מתאימות לנו וכעת כבר אינן משרתות אותנו ואף מזיקות לנו.
אנחנו שבויים בדפוסי חשיבה, אמונות וערכים המנהלים אותנו ומשפיעים על התנהגותנו  שהיא אוטומטית רוב הזמן (וטוב שכך) ואנחנו מרוצים ממנה. כשאנחנו רוצים לחולל שינוי אפילו משהו שנראה קטן אנחנו נתקלים בקושי רב ולא מצליחים לחולל אותו.

על התקיעויות והקשיים הללו בזירות השונות של החיים אכתוב ואציע כלים ודרכים לפתרונות.

במילים פשוטות - כיצד להפוך את האוטומט לבחירה!


שאלה שנשאלתי לא מזמן,
"האם זה שאני לא עונה לחברה בעבודה שמדי פעם מחליטה להתנפל ולצעוק עלי מלמד על כניעה וחולשה שלי ??
לא מתאים לי לענות לה בצעקות ובכלל להתייחס אליה כשהיא מדברת אלי כך אבל מצד שני היא עלולה לפרש את השתיקה שלי כחולשה שלי..."
מצד אחד אותה אשה הרגישה מה מתאים לה לעשות – לשתוק ולא להיגרר לויכוח קולני  אולם בשכל היא זיהתה קושי שכן היא עלולה להיתפס על ידי הסביבה כחלשה. נוצרה לה דילמה פנימית בין הרגש לשכל... 
הזהות שלנו (בתנאי שאנחנו יודעים מהי) מכתיבה את אופי הפעולות והתגובות שלנו מול אירועים שקורים לנו.
איך קורה שלפעמים אדם רוצה לפעול בדרך מסויימת אך לא מסוגל ?
רוצה לצעוק או "לנער" מישהו שמרגיז אותו אך לא עושה ?

הזהות היא תמצית האמונות, תפיסות העולם והערכים שאימצנו לעצמנו שכמובן יכולים גם להשתנות בהתאם לנסיבות החיים וצמיחתנו. חשוב שההתנהגות שלנו תהיה מותאמת לתחושות שלנו ולמה שאנו חושבים על עצמנו.
חיבור האישה לערכים החשובים לה - כבוד לזולת, נימוס חיזק לה משמעותית את הבנת ההתנהגות שלה – הערכים העניקו לה פרשנות אחרת מזו שהיתה לה באוטומט - "יחשבו עלי שאני חלשה" ונוצר אצלה חיבור פנימי שהעצים אותה ונתן לה בטחון עם התנהגותה. מכאן בעתיד בסיטואציות דומות תוכל להשתמש בכלי הזה המחבר בין ההתנהגות לערכים החשובים לה.
החיבור לזהות, לערכים שלנו מאפשר לנו לראות את התגובה המועדפת עלינו מעמדת כוח ונאמנות לעצמנו  ולא מחולשה  שלנו !!!

אני מזמינה אתכם בכל הזדמנות בה אתם מרגישים חוסר בטחון עם ההתנהגות שלכם לבדוק מהם הערכים שהנחו אתכם להתנהגות זו. 
יום מקסים !


מוזמנים  להתקשר להגיב, לשאול   0526560117  ענת

מחברת הספר "חוכמת השבוע" – כלי אימון אישי ו-NLP  בהשראת פרשות השבוע,
ספר מתנה לכל בית !                                                                                          

.