יום חמישי, 4 באפריל 2013

אקורדיון הוא לא רק כלי נגינה ... הוא גם דפוס הרזיה...!

מכירים את התופעה ש... אחרי מסע מפרך של דיאטה שהסתיים בירידה מרשימה של כ-15 ק"ג ואף יותר פתאום אני שמה לב לכך ש...עליתי כמה ק"ג בלתי רצויים ואחריהם עוד כמה נוספים ... ועוד ועוד...???
הירידה המרשימה התבססה על מיקוד תשומת ליבי בהרזיה, שינוי סדר היום לטובת הדיאטה, השקעת מאמצים רבים למימוש ה"מבצע" בכל האמצעים  - פעילות גופנית מוגברת, תפריט מיוחד, שעות חדר כושר, מאמן אישי, מומחה לתזונה, תפריטים מדוייקים, קביעת זמני אכילה ומקום מסודרים, פסיכולוג... ועוד...
התחושה היא שההצלחה אליה הגעתי לאחר מאמץ מוגבר, הולכת ומתפוגגת....???
זוהי תחושה כאילו האדמה נשמטת תחת רגלי.. כאילו המושכות נשמטות מידי...תחושת חוסר איזון וטלטלה...חוויה של מצוקה.חוסר שליטה הדורשת פיצוי... כן כן פיצוי !   

ומהו הפיצוי ??? 
באופן פרדוקסלי ביותר – הפיצוי הוא אכילה ! וכך ללא שליטה אני חוזרת להתנהגות הישנה והמוכרת  שלי  - אכילה ללא שליטה !

התיאור העגום מלמד כי הירידה הדרסטית במשקל אינה מבטיחה שאשאר  במקום החדש. יש לשלב עם שינוי דפוסי האכילה וההתנהגות החיצוניים גם שינוי פנימי - תודעתי, שינוי בחשיבה כגיבוי למצבי העתידי החדש - אני הרזה ... שינוי בתפיסה שלי את עצמי, קבלת הזהות החדשה שלי, הערכים שלי, ומהותי בחיים.
היעדר הלימה בין מצבי החיצוני החדש – הדמות הרזה  והפנימיות שלי שנותרה שמנה מהווה דיסוננס וחוסר איזון בלתי אפשריים שגורמים לי למרבה הצער לחזור למצבי הקודם המוכר והקשה – השמנה. כך אני מוצאת עצמי נעה בין ירידה במשקל להשמנה בדיוק כמו האקורדיון הנפתח ונסגר בעת הנגינה. אלא שלהבדיל ממני הוא מפיק צלילים נעימים וערבים לאוזן השומעת ואילו אני  מפיקה צלילים של צער תסכול ועוגמת נפש מרובה.
כדי להבטיח כי הירידה במשקל תישמר יש להשתמש בכלים ואסטרטגיות שיעזרו לנו לעשות זאת באופן נכון פנימי וחיצוני גם יחד כשהתהליך מתחיל דווקא מתוכנו פנימה והוא המוביל לשינוי בדפוסי ההתנהגות.
כפי שאמר רבי נחמן מברסלב – "אתה נמצא היכן שנמצאות מחשבותיך, ודא שאתה חושב על המקומות בהם אתה רוצה להיות."
החשיבה וההתבוננות פנימה בעצמנו, ההקשבה לרצונות ולצרכים שלנו הם שיביאו לשינוי בתודעה ובתפיסה העצמית ויוליכו אותנו להתנהלות מיטיבה לנו בהקשרים השונים של החיים ובכלל זה גם באכילה.
כאמור ההתכנסות פנימה לבדק "בית פנימי" וממנו החוצה היא הכיוון הנכון לבצע את השינוי. 
לחיי ה"מהפך שבדרך"... !!!

            אני מבקשת לעניין אתכם ואת יקיריכם בסדנת "הרזיה דרך הראש"
            שאני מנחה המתחילה בחודש הבא...
            אנא העבירו לקרובים וידידים היקרים לכם !

דיאטה ? ? ? . . .   לא ! ! !
אז מה כן ?
סדנת "הרזיה דרך הראש"
הרזיה בכוח המוח !!!
*  כמה דיאטות כבר ניסית ? ירדת משקל אך החזרת את
הקילוגרמים חזרה ואף יותר...?
*  האם יש קשר בין אכילה למצב רגשי ?
האם ניתן לשנות קשר זה ?
אכילה בניהול עצמי ... דרך הראש !
סדנת  "הרזיה דרך הראש" מתאימה למי שרוצה לשנות את השיטות לפיהן התנהל עד כה – שלאורך הזמן לא עבדו בשבילו... ב"הרזיה דרך הראש" עושים שינוי בתוכנה הפנימית של המוח - משנים תפיסות ואמונות על-פיהן התנהלנו ללא הצלחה...
באימון  "הרזיה דרך הראש" רוכשים כלים של nlp ודמיון מודרך לשליטה עצמית ולהתמודדות עם אכילה רגשית.               
בסדנת  "הרזיה דרך הראש"  לומדים להבחין בטריגרים ומצבי סיכון של אכילה בלתי נשלטת ורוכשים אסטרטגיות של הצלחה !

פרטים על הסדנה   "לרזות דרך הראש" 
הסדנה מתנהלת בקבוצה קטנה – 10 משתתפים ומאפשרת לכל אחד לקבל התייחסות אישית  יחד עם תמיכה קבוצתית.
הסדנה כוללת  11 מפגשים, משך כל מפגש שעתיים וחצי.
הסדנה תתקיים בימי שני בין השעות 17.00-20.30
במרכז ויצ"ו רחוב חיים פזנר 1  פסגת זאב ירושלים.
הרשמה מעניקה מפגש אימון פרטני אחד במחיר מתנה !
הסדנא הקרובה תתחיל ב- 13/5/13.
התקשרו וקבלו ממני עוד פרטים... 
להתראות,
ענת