יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

איך הסליחה עוזרת לנו בהרזיה ?

ימים אלו, "עשרת ימי תשובה" ידועים כתקופה של שעת רצון בה ניתנת לאדם הזדמנות להיזכר באנשים מהם הוא רוצה לבקש סליחה. ביום-יום איננו מוצאים זמן לכך לדאבוננו ולא פעם אנו מגיבים באמירה כמו  "בהזדמנות אני אדבר איתו ..." "בהזדמנות אני אתנצל..." והזדמנות זו... איכשהו לא מגיעה, ושוב אנו מוצאים עצמנו ב"עשרת ימי תשובה", נזכרים ...מתנצלים... או שלא...תהליך סליחה מתחיל בחיבור לעצמי, בהתבוננות פנימה, זיהוי     וקבלה של הטעויות שעשיתי, ונכונות כנה לפעולה – לבקשת סליחה.
חשוב וראוי שנלמד להשתמש בסליחה לא רק כלפי הזולת אלא גם כלפי עצמנו,     בחיים בכלל ובהקשר לאכילה בפרט !!!
סליחה לעצמי נעשית מתוך הבנה וקבלה של ההתנהלות שלי... תוך בירור פנימי מדוע התנהגתי כפי שהתנהגתי.
כיצד בדרך כלל מתרחש הבירור הפנימי הזה של אחרי האכילה ?
בשגרה אנו נוטים להגיב אל עצמנו בכעס, בנזיפה ובזלזול עצמי בנוגע להתנהגות השגויה שלנו, לאכילה המיותרת הרבה, וכו'... כך אנו מגבירים את התסכול העצמי שממילא כבר קיים , מעמיקים את "הבור" בתוכו אנו נמצאים, ומקשים על עצמנו עוד יותר לצאת ממנו... והתוצאה ? כמובן העמקת המצוקה... !
מתאמנים רבים מעידים על התסכול שנוצר כתוצאה מויתור עצמי ואכילה... הם מתארים       את הדיבור הפנימי השלילי שלהם כדיבור בקול כועס ונוזף. המגביר את הייאוש ממציאת   פתרון אמיתי למצוקה שלעיתים כלל אינה מוכרת להם וכאילו חבויה מהם ...?
יש לציין כי קול כועס ונוזף הינו קול התוקע אותנו... הוא מחליש אותנו, מערער את האמון   שלנו בעצמנו, מגביר את חוסר הביטחון שלנו ו...מוריד את המוטיבציה שלנו.
איך אפשר לעשות זאת אחרת ? מהו הדיבור הפנימי הרצוי ?
אכילה אוטומטית באה למלא צורך כלשהו או להקל על מצוקה שכאמור לעיתים כלל אינה ידועה. בירור אמיתי וחשיפה שלה יאפשר לנו למצוא פתרונות חלופיים לאכילה ויסייע לנו להיגמל מדפוס אוטומטי זה. לפיכך קודם כל עלינו לעשות עצירה ולברר... מתי ? כמה? איך ? והאם בכלל היתה נחוצה האכילה?  שאלות שאנו יכולים לשאול עצמנו  עוד לפני... וכמובן גם אחרי... האכילה. חשוב שהבירור הפנימי שייעשה תוך דיבור פנימי חיובי (בניגוד לדיבור השלילי האוטומטי המוכר לנו) דיבור זה חשוב שייעשה מתוך קבלה, חמלה וסליחה ולא כנזיפה ...כי רק ממקום זה של חמלה ואהבה עצמית יתאפשר שינוי משמעותי. דיבור פנימי חיובי יעלה ויציף את הכוונה החיובית להתנהגות השלילית שלנו עם האוכל. כלומר, הדיבור החיובי יסייע לנו לברר באופן כנה ואמיתי עם עצמנו - מה האכילה מאפשרת  לנו  להשיג ? מהו הערך המשמעותי החשוב שחסר לנו וכיצד בדרך אחרת  שלא באמצעות אוכל אנו יכולים להשיג  אותו ?כך נוביל את עצמנו להתנהגות חלופית רצויה בעזרתה נשיג את הרגש או הצורך         המסויים הדרוש לנו ובאופן לגמרי מפתיע... תשתנה התנהגותנו עם האוכל ...
אני מקוה כי הרעיונות שעלו כאן יעזרו לכם קודם כל בהתנהלות שלכם עם עצמכם           ויסייעו לכם גם ביחס לזולתכם. אומרים כי "אין אדם מוציא עצמו מבית האסורים"                 אך הכוונה והרצון הם שלב ראשון והכרחי הנדרש כדי להיחלץ מהכבלים של עצמנו       ובהמשך מוצאים גם את הדרך לעשות זאת... בדיוק כפי שאנו קודם כל רוצים לבקש סליחה מהזולת ומוצאים את הזמן והדרך לעשות זאת.

               מאחלת לכולנו גמר חתימה טובה  !!!

סדנת "הרזיה דרך הראש"הרזיה בכוח המוח !!!
 מתאימה למי שהתייאש משיטות ההרזיה לפיהן התנהל עד כה. פועלת לשינוי 
 התוכנה הפנימית של המוח, ניקוי אמונות ודפוסי חשיבה בולמים ותוקעים. מעניקה  כלים לשליטה עצמית במצבי  אכילה רגשית. מתנהלת בקבוצה קטנה עד  10  משתתפים, מתחילה ב-7.10.13  בין השעות 18.00- 19.3 בויצ"ו רחוב חיים פזנר 1.
              מוזמנים להתקשר ולקבל פרטים נוספים, ענת 0526560117