יום שני, 18 במרץ 2013

נקיון פסח - ניקיון גם מהרגלים רעים שלנו...

היום, כעשרה ימים לפני הפסח – בעיצומו של מרתון הניקיונות... (שהחל אצל המהדרין  כבר בצאת פורים...) אווירת הניקיון שורה עלינו סביב - גם אלו שאינם מקרצפים "מחוברים". הכל עובר תהליך ניקיון - הבית, המשרד, שולחן העבודה, הרכב, מה לא ?
ואנחנו ? מה איתנו ??
בהזדמנות  זו גם אנחנו יכולים לבצע ניקיון פנימי, ניקיון של ההרגלים הישנים שלנו שכבר אינם משרתים אותנו ואפילו פוגעים בנו ... ראוי שלכבוד הפסח נבער אותם מתוכנו, ונאמץ לעצמנו הרגלים חדשים ומועילים !!!
אפשר לנקות הרגל של מחשבה שלילית המובילה אותנו להתנהגות לא רצויה לדוגמא מחשבה המובילה לאכילה רגשית שאינה נובעת  מרעב אמיתי... הרגל שממנו באמת ראוי ואף ניתן להיגמל...
ועוד ניתן לשנות הרגל של המתקת משקה חם (תה או קפה) להפחית בו את הסוכר או בכלל להיגמל ממנו...
כמו כן אפשר להפסיק את אכילת ה"משהו מתוק" אחרי הארוחה....?!
אלו רק דוגמאות להרגלים רבים נוספים שיש לנו בנושא האוכל, אותם ניתן לשנות אם רק נרצה בכך.
אתם בודאי אומרים "אנחנו מאוד רוצים אך לא יכולים...?!?!"
שינוי הרגל נתפס כמשימה קשה לביצוע מכיוון שהוא מפר את המצב הטבעי והרגיל שלנו ... השינוי נתפש על ידי המוח כאירוע סכנה או מצב חירום שיש להיזהר ממנו ולחסום אותו מכיון ששינוי מוציא אותנו מ"האיזון הטבעי" שלנו... מהמצב בו אנו רגילים להתנהל...
לפיכך, אם לדוגמא אני רוצה לשנות את כמות הסוכר שאני שמה בקפה, או את כמות האוכל שאני מוזגת בצלחת או את מספר כוסות השתיה המתוקה שאני שותה במהלך היום... עלי לבצע את השינוי באופן זהיר ומזערי ביותר כך שהמוח לא ירגיש בו, ולא יכנס למגננה ויפריע לתהליך לקרות. זהו תהליך איטי  אבל מבטיח להתרחשות השינוי ... בכל פעם אפחית מעט מאוד... לזמן מה ...  ואז אמשיך ואוריד קצת יותר... וכך הלאה...  חשוב מאוד בתהליך זה להיות סבלניים  ולהיות מסוגלים בחדות החושים שלנו לזהות את השלבים הקטנים המובילים לשינוי הגדול !
גישה זו מזכירה לי את הבדיחה על הפרסי שכיבד את אשתו במספר בוטנים וכשרצתה עוד אמר לה : "לא צריך... כל השאר באותו הטעם"...
ראוי לציין כי ישנם אנשים ששיטה זו אינה מתאימה להם ! הם מעדיפים לעשות שינוי באופן גורף וטוטלי...וגם מצליחים בכך – אשריהם ! כל אחד נוהג לפי מה שמתאים לו...!!!
מזמינה אתכם בהזדמנות זו של ערב פסח התשע"ג  לזהות מהו ההרגל ממנו אתם רוצים להפטר, לנקות ולחסל.
לקבלת הסבר נוסף אתם מוזמנים לפנות אלי,
בברכת חג שמח   ו ב ה צ ל ח ה !!!

נפתחת קבוצה חדשה  ב- 13/5- ימי שני
בויצ"ו פסגת זאב
מוזמנים להתקשר ולקבל יותר פרטים 052-6560117    

להתראות,
ענת דור - מאמנת אישית ומטפלת ב-NLP  ודמיון ומודרך.
מנחת סדנת "הרזיה דרך הראש"